keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Blogeja

Kuten aiemmin kerroin, sain kirsimarialta haasteen esitellä viisi seuraamaani blogia.

Ensimmäiseksi nostan esille entisen opiskelukaverini blogin, jossa Helena runsain ja laadukkain kuvin tuo nähtäväksi arjen kauneutta kodissa, puutarhassa, kesämökillä, luonnossa, matkoilla jne. Kuvia katsellessani olen usein ihmetellyt, miten voikin olla siistiä; ei näy sanomalehtipinoja pöydillä eikä rikkaruohoja puutarhassa. Myös kodin juhlapäiväsisustajana Helena on vastakohtani. Siinä missä minä laitoin  pääsiäiseksi ainoastaan pajunkissakimpun pöydälle, Helenan koko koti oli pääsiäiskoristeissa. Kauniin blogin ansioita on myös se, että Helena - toisin  kuin minä - päivittää sitä ahkerasti.

Toisella tapaa vastakohtani on Eeva, joka uudehkossa blogissaan kirjoittaa  lähinnä kirjallisuudesta. Vastakohtani hän on siinä mielessä, että kun minä kirjoitan lyhyesti ja toteavasti, Eeva kirjoittaa pohdiskelevasti. Minun pohdiskeluni jäävät yleensä pääni sisälle, ja kirjoittamiseni on asioiden tiivistämistä.

Kirjoittamisessa on aina tärkeää löytää itselle sopiva työskentelytapa. Kollegoiden blogeista voi seurata heidän kirjoittamisprosessejaan ja  huomata, että ilot ja murheet ovat usein samoja. Bloggaavia kirjoittajia ovat esimerkiksi Maija Haavisto, Marika Laijärvi ja Elina Rouhiainen.

Ja vielä lopuksi yksi keskisuomalainen runoblogi. Vesa  katselee maailmaa ja ihmisiä tarkoin silmin ja muotoilee havaintonsa hellänkarheiksi runoiksi.

Viittä blogia pyydettiin, kuusi tuli, ja lisää löytyy internetin syvyyksistä.






1 kommentti:

Maija Haavisto kirjoitti...

Kiitos maininnasta!