lauantai 14. tammikuuta 2012

Mestarimyyjä

Hän tuli paikalle, kun olin ottanut rekistä takin, pukenut sen ylleni ja todennut, että koko oli oikea, malli mukava, väri sopiva, pituus passeli, povitaskukin löytyi.
- Minä otan tämän, minä sanoin, sillä olin ollut liikkeessä jo viitisen minuuttia ja halusin hoitaa takkiasian nopeasti pois päiväjärjestyksestä. 
Myyjä ei ollut kuulevinaan, vaan kehui takin sopivan minulle hyvin. Pituuden puolesta sitä voi pitää sekä pitkien housujen että hameiden kanssa. Ja miten hyvin väri sopiikaan hiusteni väriin.
- Joo, minä otan tämän.
Jälkeenpäin mietin, olisiko pitänyt harkita pitempään, kuunnella kehuja, epäröidä, miettiä, harkita, antaa myyjälle mahdollisuus ensin näyttää osaamistaan ja sitten onnistua. Mutta hyvä hän oli, sen huomasin, vaikka ei vauhdissani ihan pysynytkään.

Ei kommentteja: